مرحله 1: دندان های خود را به طور منظم مسواک بزنید

لکه های سفید روی دندان ها می‌تواند ناشی از تجمع پلاک و تارتار باشد که با مسواک زدن منظم دندان ها از بین می روند. اطمینان حاصل کنید که حداقل دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب، هر بار حداقل دو دقیقه، دندان های خود را مسواک بزنید. از یک خمیر دندان حاوی فلوراید و یک مسواک نرم استفاده کنید تا به آرامی تمام سطوح دندان خود را بشویید.

مرحله 2: روزانه نخ دندان

نخ دندان کشیدن یک بار در روز می‌تواند به حذف ذرات غذا و پلاک از بین دندان ها، جایی که مسواک شما نمی تواند به آن برسد، کمک کند. از یک تکه نخ بلند استفاده کنید و آن را دور انگشتان میانی خود بپیچید و حدود یک یا دو اینچ نخ نخ بین آنها باقی بمانید. نخ را به آرامی بین دندان های خود بلغزانید و آن را در اطراف لبه هر دندان به شکل C خم کنید.

مرحله 3: از یک اسکراپر زبان استفاده کنید

سوهان زبان می‌تواند به حذف باکتری ها و مواد زائد از سطح زبان شما کمک کند، که می‌تواند باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان شما شود. سوهان زبان را تا جایی که ممکن است به عقب بر روی زبان خود قرار دهید و به آرامی از پشت به جلو سوهان بزنید و مراقب باشید که خیلی محکم فشار ندهید.

مرحله 4: با دهانشویه بشویید

شستشو با دهانشویه بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می‌تواند به از بین بردن باکتری های باقیمانده کمک کند و نفس شما را تازه کند. به دنبال دهانشویه‌ای باشید که حاوی فلوراید است که می‌تواند به تقویت دندان‌ها و جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید کمک کند.

مرحله 5: رژیم غذایی متعادل داشته باشید

خوردن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی قند کم و میوه و سبزیجات زیاد باشد می‌تواند به قوی و سالم نگه داشتن دندان های شما کمک کند. از خوردن میان وعده ها و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید، زیرا میتوانند به ایجاد لکه های سفید کمک کنند.

مرحله 6: از غذاها و نوشیدنی های اسیدی خودداری کنید

غذاها و نوشیدنی های اسیدی میتوانند مینای دندان شما را ضعیف کرده و باعث ایجاد لکه های سفید شوند. از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که اسیدیته بالایی دارند مانند مرکبات و نوشابه خودداری کنید. در عوض، غذاها و نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که اسیدیته کمی دارند، مانند شیر و آب.

مرحله ۷: از نی استفاده کنید

هنگام نوشیدن نوشیدنی‌های اسیدی، از نی استفاده کنید تا تماس بین مایع و دندان‌هایتان به حداقل برسد. این می‌تواند به جلوگیری از آسیب اسید به مینای دندان و ایجاد لکه های سفید کمک کند.

مرحله 8: آدامس بدون قند بجوید

جویدن آدامس بدون قند می‌تواند به تحریک تولید بزاق کمک کند، که می‌تواند به شستشوی باکتری ها و ذرات غذا از روی دندان شما کمک کند. به دنبال آدامس حاوی زایلیتول باشید که نشان داده شده است در جلوگیری از لکه های سفید موثر است.

مرحله 9: از سیگار کشیدن و محصولات تنباکو خودداری کنید

سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامت دندان، از جمله لکه های سفید روی دندان ها شود. سیگار را ترک کنید و از مصرف محصولات تنباکو برای حفظ سلامت دندان خودداری کنید.

مرحله 10: به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

معاینات منظم دندانپزشکی می‌تواند به تشخیص زودهنگام لکه های سفید روی دندان ها کمک کند و از تبدیل شدن به مشکلات جدی تر آنها جلوگیری کند. هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن و معاینه حرفه ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

37 نکته برای یک راهنمای کامل

  1. از یک خمیر دندان حاوی فلوراید و یک مسواک نرم برای مسواک زدن منظم دندان های خود استفاده کنید.
  2. هر روز نخ دندان بکشید تا ذرات غذا و پلاک را از بین دندان های خود پاک کنید.
  3. از یک خراش دهنده زبان برای حذف باکتری ها و زباله ها از سطح زبان خود استفاده کنید.
  4. بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با دهانشویه بشویید تا باکتری های باقی مانده را از بین ببرید.
  5. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که قند کم و میوه و سبزیجات زیاد باشد.
  6. از خوردن میان وعده ها و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.
  7. هنگام نوشیدن نوشیدنی های اسیدی از نی استفاده کنید تا تماس با دندان های خود را به حداقل برسانید.
  8. برای تحریک تولید بزاق و شستشوی باکتری‌ها، آدامس بدون قند بجوید.
  9. از سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو خودداری کنید.
  10. به طور منظم برای تمیز کردن و معاینات حرفه ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...